onsdag 5. mars 2008

Dritlei.

"Arbeiderpartiet vil utvikle landets beste videregående skoler, med høy trivsel og høyt kunnskapsnivå. Den videregående skolen i Akershus skal bygge på kunnskap og fellesskap. Vi vil skape en skole hvor elevene skal oppleve faglig og personlig utvikling. Gjennom å følge opp intensjonene i Kunnskapsløftet, skal vi sikre kvalifiserte lærere som skal gi elevene en tilpasset undervisning med høy faglig kvalitet." står det på statministerens sider, Det norske arbeiderpartiet.

Hvorfor i ..alpakka må vi elevene på Sandvika Videregående Skole gå på en ganske ny skole, hvor alle ansatte er relativt nye, lide med et par idiotiske lærere? Jeg er skråsikker på at JEG, det sier litt, kunne lært elevene mer, hvis jeg hadde overtatt undervisningen. Man slenger ikke ut halvdiskriminerende, trakasserende kommentarer mot elever, en del av oss tåler ikke sånt. Jeg har ikke mottatt noe sånt av denne spesifikke læreren, men jeg har lagt merke til, og snakket med andre som har fått det. Det verste er at under fremføringer er den eneste som ikke følger med, læreren. Når elevene dine fremfører ett produkt som vi har gradvis slitt med å få med oss hva vi egentlig skal levere, siden læreren ikke klarer å gi en klar beskjed til klassen, hvor både den skriftlige og muntlige lyder det samme. Du sitter ikke og dulter bort i andre elever og prater med de og spør om de har det bra osv. Du sitter ikke gjemt bak dataskjermen og skriver tekstmelding til en eller annen person. Du sitter ikke og ser på pcen din, og titter opp ca. 10 sek i løpet av hele fremføringen. Vent, du gjør jo det.

7 kommentarer:

Girl, Interrupted sa...

TAKK Helene!
Veldig bra skrevet, og så utrolig 100 % sant.
Jeg kunne helt sikkert klart å skrive 2 A4 sider om alt det respektløse, frekke, pervo´e og diskriminerende tingene denne personen har sagt og gjort til elevene.

applaus til deg

Sara Fra Sahara sa...

jajaja.... way to go, skulle ha sendt denne personen adressen til bloggen din vettu...

LK sa...

Jeg må bare si at det du skriver her er svært alvorlig og noe dere har all rett til å reagere på. Jeg kan ikke si annet enn at jeg blir flau når jeg hører at dette forekommer!

Elisabeth sa...

Huffda..;s Jeg synes synd på dere som har den læreren ):
Han virker jo helt sajko! ;s

Helene Kristin sa...

Sajko faktisk, morsomt. Bra dere reagerer :) Takk!

Det er vel egentlig litt barnslig og skrive det på en blogg, menmen, er man irritert, så er man irritert! And I know a lot of other students agree.

Trine sa...

Enig! Ikke alle fag jeg er så fan av, men herregud, det er godt gjort å GJØRE et fag uinteressant.
Can you say uncomfortable?

Grotsji sa...

Vel, jeg skal innrømme jeg ikke har vært så heldig å få en sånn lærer (Merk: Ironi). Men uansett, dagens skolesystem er snudd opp ned, og er helt på trynet. Det første man burde stille seg kritisk til, er vel det faktum at det skal så lite til for å komme inn på lærerstudier. For å si det på en annen måte; i stedet for å skrive denne bloggen, kunne du skrevet en blogg om skolesystemet, og hvorfor ingenting i Norges skoler ikke fungerer som det skal. En ting jeg har erfaring med, som er utrolig irriterende, er lærere som tar seg ferie midt mellom vinter- og påskeferie. Er det ikke akkurat pga. feriene at det er "luksus" å være lærer da? Man tar jo ikke ferier mellom feriene da. Men jeg synes det er bra du tar opp nettopp dette, Helene! Du deler felles frustrasjon med sikkert halvparten av Norges elever, det er sikkert og visst. Vi får jo se nå da. Skal vi samarbeide mer med Finnland, og lære av dem, eller skal vi sette stramme opp kravene for lærerutdannelsene? Jeg ville stemt på begge =)